A kép forrása: P1race
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
Corrado Cecchinelli elárulta, miért fejlesztették ki a menetstabilizálót, amely bizonyos szempontból hasonlít a kipörgésgátlóra.
Corrado Cecchinelli részletesen bemutatta az Osztrák Nagydíj hétvégéjén bevezetett menetstabilizáló fejlesztést. A MotoGP technológiai igazgatója elmagyarázta, hogy ez az eszköz a highside-ok csökkentését célozza meg, bár nem kötelező, minden gyártó várhatóan be fogja szerelni a motorokba. A rendszer kialakításáról Cecchinelli beszélt, kiemelve egy horrorbaleset hatását, ami felgyorsította a projektet.
Az új menetstabilizáló és a megszokott kipörgésgátló koncepcióját is összehasonlította, bár mindkettő járművezérlést szolgál, működési elveik mégis eltérőek. A menetstabilizáló oldalirányú csúszásra reagál, míg a kipörgésgátló a kerék megpördülését érzékeli. A fejlesztés fő célja a biztonság növelése, azonban a motor teljesítményének hatékonyabb használatát is segíti a stabilabb menetállapot révén.
Cecchinelli kiemelte, hogy a tesztelés alaposan zajlott, minden gyártó részletesen próbálhatta ki a rendszert, hogy a versenyképesség ne sérüljön az új technológia bevezetésével. A menetstabilizáló várhatóan fontos eszköz lesz a jövőben a MotoGP mezőnyében, bár a versenyzők körében megosztottak az új elektronikai segédek bevezetését illetően.